Shop By Category

Blog

beneficiile consumului de cafea.Cafea buna.riscurile consumului de cafea.beneficii sanatate aduse de cafea.cafea beneficii.
Image

Beneficiile consumului de cafea

Beneficiile consumului de cafea

Beneficiile consumului de cafea

    Cafeaua este in topul celor mai populare bauturi din lume. Preferata de milioane de oameni datorita gustului deosebit și a efectelor sale energizante.

    Cercetarile au dovedit ca un consum moderat de cafea are numeroase beneficii asupra organismului.

1. Cafeaua este energizanta

    Acesta este probabil cea mai cunoscuta calitate a cafelei. Este de multe ori consumata datorita aportului de energie pe care il aduce. Cofeina este unul din ingredientele principale din cafea.

    Aceasta are un efect de stimulare asupra creierului. Nivelul de dopamina produs de organism este mai ridicat. Astfel functiile neuronilor sunt stimulate.

    Mai multe studii au aratat ca, consumul de cafea imbunatateste anumite functii din creierul uman. (memoria, nivelul de energie, timpi de reactie)

    O cafea bauta cu 30 de minute inainte de a incepe antrenamentul fizic are efect revigorant. Ajuta la prevenirea oboselii musculare.

2. Reduce riscul de diabet

    Diabetul de tip 2 este caracterizat de nivelurile mari de zahar in sange. Studiile au aratat ca persoanele care beau cantitati moderate de cafea reduc riscul aparitiei acestei boli cu pana la 23-50%.

3. Cafeaua te poate proteja impotriva bolii Alzheimer si a dementei

    Boala Alzheimer este cea mai comuna boala neurodegenerativa. De asmenea este cauza principala a aparitiei dementei in intreaga lume. Exista cateva masuri de precautie pe care le poti lua pentru a preveni aparitia acestei boli. Sa mananci sanatos, sportul insa si consumul de cafea. Studiile realizate au demonstrat ca bautorii de cafea au un risc cu pana la 65% mai mic de a se imbolnavii de Alzheimer.

4. Reduce riscul aparitiei bolii Parkinson

    Aceasta boala ocupa locul doi in lume ca si numar de persoane afectate. Studiile efectuate au descoperit ca bautorii de cafea au un risc mult mai scazut de aparitie a bolii Parkinson.

    Reduce aparitia acestei boli intre 32-60%. In functie de cantitatea de cafea consumata si de regularitatea consumului. Cafeina prezenta in cafea este raspunzatoate cu scaderea riscului aparitiei acestei boli.

5. Cafeaua protejeaza ficatul

    Exista cateva afectiuni destul de comune care afecteaza in principal ficatul. hepatita,boala ficatului gras, ciroza printre altele. Aceasta din urma, poate fi prevenita prin consumul de cafea.

    Studiile au demonstrat ca un consum de 4 sau mai mult de 4 cesti de cafea pe zi reduc riscul acestei boli cu pana la 80%.

6. Reduce riscul aparitiei anumitor tipuri de cancer

    Si in cazul acestei maladii, cafeaua constituie un factor protector. Vorbim mai exact despre cancerul hepatic si cancerul colorectal. Studiile au aratat ca bautorii de cafea au un risc cu 40% mai redus de a se imbolnavi de cancer hepatic.

    Un studiu realizat pe 489.706 persoane a aratat ca persoanele care beau in jur de 4-5 cesti de cafea pe zi au un risc cu 15% mai mic de a se imbolnavi de cancer colorectal.

7. Este o sursa de antioxidanti

    Antioxidantii sunt elemente importante care lucreaza pentru a combate radicalii liberi toxici. In timp pot duce la multe boli cronice. Antioxidantii din cafea sunt sub forma de polifenoli.

    Conform unor studii recente, cafeaua are de patru ori conținutul antioxidantilor din ceaiului verde. De asemenea, depaseste continutul de antioxidanti din cacao, vin rosu, pe cea din fructe si legume proaspete. Exista aproximativ 1.000 de antioxidanti in boabele de cafea verde.

    Boabele de cafea contin si cantitati mici de magneziu, potasiu si niacina (cunoscuta ca vitamina B3).

8. Ajuta la arderea grasimilor

    Studiile au aratat ca, in fapt, cafeina poate creste rata metabolica in jur de 3-11%. Arderea grasimilor poate fi rezultatul unei reactii metabolice prin care cafeina face ca procesele metabolice ale consumatorului de cafea sa se accelereze.

    Rezultatul acestei reactii este arderea unui numar mai mare de calorii si o scadere notabila a grasimii corporale.

9. Cafeaua este cardioprotectoare

    Studiile efectuate nu atesta mitul conform caruia cafeaua este responsabila de aparitia bolilor cardiace. De fapt, exista studii verificate care au aratat ca cei care beau cafea regulat au un risc cu 20% mai mic de a face infarct miocardic.

    Consumul de cafea, impreuna cu aportul de cafeina din alte surse, coreleaza cu un risc redus de moarte din cauza bolilor cardiovasculare.

    Exista de asemenea si anumite riscuri in consumul de cafea. Mai jos vom aminti cateva dintre acestea.

1. Probleme gastrointestinale

    Cafeaua poate deteriora mucoasa organelor gastrointestinale. Aceasta poate duce la gastrita si ulcer. Consumul de cafea nu este recomandat persoanelor cu gastrita, colita si ulcere.

2. Modificari ale somnului

   O stare nervoasa care apare atunci cand cineva a consumat prea multa cofeina. Aceasta stare poate provoca anxietate si iritabilitate uneori din cauza excesului de cafea. Cofeina este o componenta majora a cafelei si are efecte psihologice individuale diferite.

   In cartea sa “Inteligenta Emotionala 2.0”, autorul Travis Bradberry sugereaza ca, consumul cronic de cafeina poate duce la o scadere a inteligentei emotionale.

3. Anemia feripriva

   Consumul de cafea poate duce la anemie feripriva. Cafeaua, de asemenea poate interfera cu absorbtia de fier.

4. Boli coronariene

    Un studiu efectuat in 2004 a concluzionat ca, consumul de cafea este asociat cu cresteri semnificative ai markerilor biochimici ai inflamatiei. Acesta este un efect negativ al cafelei asupra sistemului cardiovascular.

    Un studiu efectuat la Harvard pe 128000 de persoane, pe parcursul a 20 de ani si publicat in 2006 a concluzionat ca nu exista dovezi care sa sustina afirmatia ca, consumul de cafea in sine creste riscul de boli cardiace coronariene. In acelasi studiu insa, au fost prezentate corelatiile intre consumul ridicat de cafea si grade mai ridicate de expunere la alti factori de risc pentru bolile de inima.

    Printre acesti factori se numara fumatul, consumul de alcool si lipsa exercitiului fizic. Aceste rezultate se aplica doar la cafeaua filtrata prin filtru de hartie ceea ce exclude cafeaua fiarta sau espresso de exemplu.

5. Interactiunea cu medicamentele

    Cafeina in combinatie cu unele medicamente pot afecta ficatul si funcionarea acestuia.

Sursa: coffeeandhealth.org

            healthline.com

Beneficiile consumului de cafea

Beneficiile consumului de cafea

Sticky
feb. 22, 2020
In Blog

Post a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*